Pages

Tuesday 4 December 2012

Was-Was

Hari ini suamiku sudah berada di rumah keluargaku.. Dia terlelap di bilik tidurku.. Semasa aku memandang dirinya, aku terasa aku memang sayang kepadanya.. tetapi, aku merasa was-was samada aku akan dapat terus menyayanginya sehingga ke akhir hayatku atau seperti mana aku mula mengenalinya dirinya..

Entahlah, sesungguhnya Allah boleh mengubah haluan hati hambanya pada bila-bila masa yang dikehendakiNya.. Aku juga berasa curiga samada suamiku mempunyai wanita lain selain diriku..
 Adakah dia menggunakan alasanku sakit dan sukar mengandung untuk membolehkannya memilih orang lain? Hanya suamiku mempunyai jawapannya dan Allah yang Mengetahui segala-galanya..

Walaubagaimanapun, aku mengharapan kebahagiaan yang aku dambakan akan menjadi milikku jua dan dijauhkan daripadaku kesedihan yang mengkin menggugat ketabahan dan kekuatan imanku..
Ya ALLAH, kurniakanlah aku kebahagiaan dan kesejahteraan di dunia dan terutamanya di akhirat.. Kekalkan hubungan aku dan suamiku hingga ke akhir hayat dan jadikanlah dia hanya untukku dan aku hanya untuk dia.. Amin..

No comments:

Post a Comment