Pages

Saturday 8 December 2012

Kebesaran Allah Taala

Sesungguhnya manusia sangat kerdil di dunia ini berbanding dgn segala isi bumi ini yang dijadikan oleh Allah swt. Apabila ditimpa ujian, hanya Allah lah tempat aku meminta bantuan.

Semalam aku berjumpa Non dan Fazli yang membantu aku untuk menyelesaikan masalah rumahtangga aku. Non dan Fazli ada sahabat yang terbaik yang dikurniakan Allah kepadaku. Allah sememangnya Maha Adil dan Maha Pengasih. Dia mengetahui aku tidak mampu untuk mengharungi ujian ini sendirian,maka Dia mengurniakan sahabat yang dapat membantu mengurangkan kesedihan dan kesakitan yang aku alami. Semoga dengan usaha yang dilakukan oleh kami bertiga mendapat keredhaan Allah. Aku tidak mahu kalah berjuang sebelum masanya.

Namun begitu, sekiranya perjuangan ini sememangnya sudah sampai ke garisan penamat, aku redha dgn segala ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah swt. Dia lebih Mengetahui qada' dan qadar untuk setiap hambaNya. Aku hanya mampu berdoa semoga ujian ini mendatangkan rahmat yang terbaik untuk diriku dan suamiku. Insyaallah.

No comments:

Post a Comment