Pages

Tuesday 1 January 2013

Selamat Tahun Baru 2013

Kedatangan tahun baru 2013 ini amat aku nantikan. Kenapa yer? {",) Ini kerana aku mengharapkan tahun 2013 akan memberikan sinar baru dalam kehidupan kami berdua. Selain itu, semasa aku melafazkan doa awal tahun, aku memohon kepada ALLAH segala yang telah berlaku pada tahun 2012 akan menjadi iktibar dan panduan dalam kehidupan kami supaya kami dapat melayari bahtera rumahtangga dengan harmoni dan bahagia.

Aku juga mengharapkan keadaan ekonomi kami akan lebih baik pada tahun ini. Diharapkan jualan baju dan barangan lain melalui internet akan dapat menghasilkan pulangan yang lumayan kepada kami berdua. Aku juga berharap suami aku akan disahkan jawatan dan dapat dinaikkan pangkat pada tahun hadapan. Selain itu, kami berdua dapat pergi ke Vietnam untuk membeli barangan untuk dijual pada hari raya tahun ini.

Di samping itu, aku berdoa kami akan dikurniakan cahaya mata yang soleh dan solehah. Ini kerana aku amat merindui kehadiran anak yang menjadi amanah ALLAH sebagai penyeri rumahtangga kami. Namun begitu, takdir ini adalah ketentuan ALLAH jua.

Aku juga berharap kemarau yang melanda dalam rumahtanggaku dan hubungan antara ibu bapaku dan ibu bapa mertuaku akan kembali jerneh seperti sediakala. Sememangnya pahit untuk ditelan tragedi sedih dan berdarah yang melanda rumahtangga kami tapi aku yakin dengan kasih sayangNya yang mampu membuatkan kami bertahan dan mengharungi cabaran rumahtangga kami.

Semoga ALLAH memberkati usaha kami berdua. Amin.

No comments:

Post a Comment