Pages

Sunday 1 December 2013

Istanbul Aku Datang

Hari ni aku layan citer "ISTANBUL AKU DATANG". Best gak..Dulu nak tgk kat wayang tp xde kesempatan pun..

Tapi sorotan citer ini hampir menyerupai kisah hidupku..Ayat Beto Khusairy yang menangkap di hati ialah
"Awak terlalu baik untuk lelaki seperti itu". Ayat tersebut membawa maksud yang mendalam di hati ini..Entahlah, apabila hati ini sakit pasti akan menyebabkan aku berfikir banyak perkara, sebab sekarang ini aku hanya mengambil tindakan mendiamkan diri daripada berkata2 kerana rasanya lagi marah2 lagi sakit hati dan sakit kepala. Tapi bila diam, aku lebih suka meluahkannya di dalam diari aku ini. Lega sikit rasanya walaupun tak kesemuanya dapat diluahkan..

Selain itu, apabila dapat melihat pemandang istanbul, Turki yang cantik itu menyebabkan aku terasa ingin pergi ke sana. Aku nak juga melihat kesan sejarah yang menceritakan kejatuhan empayar Islamiyah gemilang iaitu Empayar Othmaniah dan kejatuhan empayar Byzantine.. Seronoknya..semoga impian ini tercapai..


Sekarang ini, aku memulakan kembali aktiviti membaca semula..Membacakan hobi aku yang mula2 sekali.. Alhamdulillah, apabila aku membaca buku, aku dapat melupakan sebahagian perkara yang menyedihkan dalam hidupku.. Kebanyakan buku yang aku baca sekarang ni lebih kepada buku motivasi supaya aku memastikan aku tidak tersasar daripada jalan yang sebenarnya..dan yang paling penting jati diri aku kekal pada tahap yang paling stabil sepanjang masa.. Walaupun badai melanda dalam hidup, aku selalu berdoa yang aku mampu untuk meredahnya dengan tabah dan tenang..Amin..

No comments:

Post a Comment